Wednesday, December 5, 2012

E-ticket Seattle

Op 6 december vloog ik niet naar Spanje, maar wel naar Seattle
10.10 Dusseldorf-Atlanta  14.30
17.50 Atlanta-Seattle 20.26

Het Amerikaanse Delta Airlines bracht me naar hun thuisluchthaven in de USA, zijnde Atlanta Georgia. De draconische veiligheidsmaatregelen die nu zogezegd als een zwaard van damocles boven elke luchthaven in de US hangen, vielen al bij al nog mee. De veiligheids- en douane formaliteiten werden zelfs opvallend efficiënt afgehandeld.
De douane beambte die me werd toegewezen was bovendien een bijzonder ravissante Afro-amerikaanse, die me honderduit vroeg over mijn verblijf in de USA. Ze kon wel niet begrijpen waarom ik enkele dagen in Seattle een stopover maakte :"Why don't you just fly straight to Hawaii, sir ?"

Omdat ik als ik terugvlieg dus nog een 10-tal dagen naar Vanvouver en omstreken ga, was het antwoord. En bovendien zit Beyonce in Seattle nog op mij te wachten ... ze had efkes genoeg van den Jay-Z. Ze wou wel eens met "a regular Belgian guy" naar Hawaii vliegen. Deze laatste zin werd enkel in gedachte van deze brave Belg uitgesporken. Douane ambtenaren hebben over het algemeen geen gevoel voor humor.
Eenmaal de luchthavenformaliteiten gepasseerd kon ik doorlopen naar mijn vertrekgate. Onderweg passeerde ik een luchthavenrestaurant met een live musicerende pianist. Die muzikant bracht meteen wat meer leven in de luchthaven.

Misschien een ideetje voor in Zaventem. Helmut Lotti goes duty free ! Zo'n dagelijkse luchthavenconcert zou onze kleine landje meteen op de wereldkaart qua luchthavenervaringen kunnen zetten !
In Atlanta, Gerogia mag ik dus 2 uurtjes van mijn leven spendereren, enkel op de luchthaven weliswaar.
Enkele wist-je-datjes. Atlanta is de stad waar de Coca Cola company haar wereldwijde hoofdkwartier heeft. CNN zendt hun "breaking news" uit vanuit Atlanta.

Atlanta is in België misschien wel het best bekend van de Olympische spelen 1996.  In het Olympisch zwembad zwom "Frederik Deburghgraeve"  namelijk de 100 meter schoolslag van zijn leven. Ik weet nog dat ik toen voor onze mini-tv zat in ons voormalige studio in De-Haan-aan-Zee. Vreemd toch dat het woord Atlanta, mij enkele elektrische pulsen in mijn einstein brein later, in Le-coq-sur-mer brengt !
 

Weet u nog waar u was toen Deburghgraeve goud won in Atlanta ?

No comments:

Post a Comment