Sunday, December 30, 2012

Slice of paradise

Neem de eindeloze halve maanvormige baai omzoomd met palmbomen en chique villa's voeg daar de schilderachtig mooie diepgroene heuvelruggen van de Napali kust aan toe en het resultaat is een soort van paradijs op aarde : Hanalei bay genaamd.


Voor 3 dollar per nacht heb ik zicht op Hanalei bay inclusief surfers, palmbomen en de oceaan. Het kampeerterrein ligt bij de monding van de Hanalei rivier (zie google earth), zet 2 stappen en je kan een frisse duik nemen in de Stille oceaan.

Vanuit mijn tent heb ik ook zicht op "Puff the magic dragon". Met een beetje fantasie zie je namelijk dat de heuvels rond de baai ... de kop, lichaam en staart van een draak vormen. De schrijvers van de gelijknamige song Puff the magic dragon, dachten er ook zo over ... Puff the magic dragon youtube link


De zonsondergang in de baai is zo bovennatuurlijk mooi dat zelfs mijn drukke geest er stil van wordt. Om ten volle te kunnen genieten van dit natuurfenomeen, worden er bij schemering kampvuren op het strand gemaakt. Zo genieten de mensen met een goed glas wijn en vlees van de barbecue van de ondergaande zon.


Ondertussen peddelen de laatste surfers terug van het honderd meter verder gelegen surfrif. Onder hen ook surfgodin Alana Blanchard. Pro surfster uit Kauai. Als zij uit het water stapt, zijn alle ogen op haar gericht.

's Avonds zie je vanop de pier, die op een 50tal meter van mijn tentje ligt, een twinkelende sterrenhemel ... en bij volle maan licht de baai helemaal op ... Dankzij de geringe lichtvervuiling op het afgelegen Hawaii is de sterrenhemel veel helderder dan bij ons.

Na het sterrenhemel zicht op de pier wandel ik nog een stukje op het verlaten strand. In de verte zie ik twee vrouwen die een wensballon laten opstijgen. Zo vlakbij nieuwjaar, zou ik er ook wel een paar willen kopen. Dus wandel ik naar hen toe en vraag :"Where did you buy them ?" "We got them on the internet" is het antwoord. "Wil je er een paar" vraagt de ene vrouw. Ik zeg ja en ze wandelt weg om de wensballonnen te gaan halen.
Ondertussen vertelt de andere vrouw dat ze uit San Francisco komen en dat ze beiden voor de animatiestudio Pixar werken. U wel bekend van tekenfilms als Finding Nemo, Toy Story en Cars. Beide vrouwen blijken al vanaf het prille begin, zo'n 20 jaar, bij Pixar te werken.

"Pixar, wow !" zeg ik. "Kenden jullie dan Steve Jobs ?" (de onlangs overleden Steve Jobs is naast Apple guru -Ipod, Ipad, Iphone- ook de voornaamste investeerder geweest in Pixar) "Yes, I worked closely together with Steve for 20 years" zegt de ene vrouw.

De andere vrouw komt terug met 3 wensballonnen, een fles Franse wijn, 3 verschillende kazen, charcuterie en een doos koekjes. "This is for you" zegt ze.. "This must be my lucky day" antwoord ik.

De twee vrouwen laten nu zelf nog 1 wensballon op "This one is for Steve" zeggen ze. Ik weet niet of Steve Jobs er voor iets tussen zit, maar deze wensballon vliegt een stuk hoger als de andere. Tenslotte lijkt het alsof hij tussen de sterren verdwijnt.

Ik dank de vrouwen voor al de cadeaus en terwijl ik terug naar mijn tent loop, lijkt het alsof "Puff the magic dragon" verderop in de baai naar mij knipoogt ... Het perfecte Pixar einde, tot een magische dag in Hanalei bay !

No comments:

Post a Comment