Monday, December 31, 2012

Happy New Year

Gelukkig nieuwjaar 2013 !
Als laatste nieuwjaar vieren, terwijl de rest van de wereld al in 2013 zit, doet je beseffen hoe relatief dat nieuwe jaar wel is ... Ieder uur viert wel een ander land het "echte nieuwjaar". 2013 is ook maar een raar getal voor een miljarden jaren oude wereld. Tijd voor een nieuwe tijdrekening misschien ? Happy 4.450.000.001 !

Ik heb de laatste dag van 4.450.000.000 in Princeville doorgebracht. Met een dansparty in the Church of the Pacific. Die naam is een mooie metafoor voor Kauai ... ook een beetje de "Church of the Pacific". Met de vulkaan die als "weelderig groene" kathedraal over de oceaan uitkijkt :-)

Stefan (Ich bin ein Berliner) en enkele andere hostelgenoten die ik de voorbij weken ben tegengekomen waren ook present, maar de meerderheid van de mensen waren uit Kauai.

Het Nieuwjaarsvuurwerk in Poipu, Zuid-Kauai heb ik gemist ... Het was volgens insiders spectaculair


Een transformational breathing sessie,  vuurdans en een bijzonder geslaagd optreden van de lokale "buikdanseressen" ging vooraf aan de 5 uur durende dansparty. "Closing time" was 2.30 uur. Op het einde van de party kreeg ik een lift van Preston, een rijzige Amerikaan. Hij woont sinds 1 jaar in Kilauea, Kauai en is oorspronkelijk afkomstig uit de Amerikaanse staat Iowa.

Met "Aloha, Happy New Year Thomas" groette hij mij goeienacht ... Terug in mijn Tent-met-oceaanzicht viel ik in slaap met het ruisen van de eindeloze Stille Zuidzee als achtergrondmuziek.

1 comment:

  1. Happy New Year Tom aan die wondermooie Napali kust in Kauai!

    Mama en papa wensen je het allerbeste tijdens je verder verblijf in Kauai, Maui en Vancouver Island.

    ReplyDelete