Thursday, February 7, 2013

Spinner dolfijnen

 De voorbije vijf dagen heb ik gekampeerd op Lanai Island. Voordat ik er de griep kreeg,, heb ik nog kunnen zwemmen met dolfijnen.

 
 
De spinner dolfijnen komen overdag rusten in ondiepe heldere baaien, zodat ze een duidelijk zicht hebben op hun natuurlijke vijanden. In de baai voederen ze hun jongen en slapen ze, door 1 hersenhelft uit te schakelen.  's Nachts gaan de dolfijnen naar dieper water, om er te jagen op vissen.

Het was een behoorlijke grote groep dolfijnen. Ze zwommen de hele voormiddag in de baai en lieten ook hun acrobatische kunsten zien, door salto's te maken boven het water.

De onderwaterfoto's zijn gemaakt met de gopro camera van een jongen uit Maui, die naast mij kampeerde.






Met mijn camera heb ik nog volgende vliegende dolfijn kunnen vastleggen.


No comments:

Post a Comment